Nästan alla företag kan nyttja griffeltavlor i sin marknadsföring

Det är svårt för mindre företag att marknadsföra sig i dagens konkurrenskraftiga klimat. Men för att tränga igenom bruset kan du använda dig av griffeltavlor i din marknadsföring. Genom att göra detta kan du nämligen sticka ut från mängden. Nedan går vi igenom fördelarna och ger dig tips på hur du kan gå tillväga.

Några exempel på företag som bör använda griffeltavlor

Som vi redan har avslöjat kan nästan vilket företag som helst marknadsföra sig med hjälp av griffeltavlor. Det spelar faktiskt ingen roll om du driver en mindre butik, en restaurang eller en större butikskedja. Det handlar istället mer om hur du kan införliva tavlan som en skylt i just ditt företag. Hos Signimport finner ni griffeltavlor.

Dessa är några exempel på de sorters företag där användningen av dessa skyltar är högre än i andra branscher:

  • restauranger och barer
  • caféer och bagerier
  • klädbutiker
  • livsmedelsbutiker
  • underhållningsföretag
  • nöjesparker
  • frisörer, nagelsalonger och massageföretag
  • gym
  • djuraffärer
  • skolor och universitet
  • fastighetsmäklare
  • biltvättar och bilverkstäder

Som du märker finns det en rad olika branscher där dessa tavlor gör sig väldigt bra som skyltar!

Så använder du dessa tavlor på ett effektivt sätt

Innan du börjar klottra på dina griffeltavlor är det viktigt att du har en strategi för din marknadsföring. Du bör nämligen utforma ditt budskap på ett så effektivt sätt som möjligt. Detta kan du göra genom att designa skylten med något av följande som syfte:

  • Marknadsföra. Dessa skyltar syftar till att skicka ett budskap om att dina kunder ska köpa en viss produkt eller tjänst. Använd dessa för att belysa tidsbegränsade kampanjer, nya produkter och rabatter.
  • Informera. En skylt som syftar till att informera behöver ha ett budskap som upplyser kunden om något. Det kan till exempel röra sig om öppettider, den aktuella menyn eller tillfälliga åtgärder.
  • Uppmuntra till handling. Dessa skyltar är tänkta att uppmuntra dina kunder till en specifik handling. Det kan till exempel vara att du vill få dem att lämna en recension, checka in på sociala medier eller liknande.
  • Underhålla. Underhållande skyltar är främst tänkta att fotograferas och spridas i sociala medier. Du kan till exempel använda dig av ett tänkvärt citat eller en snygg design som lockar förbipasserande att ta selfies med skylten.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *